iab Polska

Pora na zimówki Goodyeara

Klient:
Goodyear

Grupa docelowa:
• Mężczyźni w wieku 25-54 lata, posiadający prawo jazdy, korzystający z internetu
  w telefonie komórkowym, o wyższych dochodach;
• Wszyscy mężczyźni zainteresowani zakupem opon zimowych

Cele kampanii:
Maksymalizacja świadomości marki Goodyear i liczby wejść na stronę konkursową WAP

Wykorzystane narzędzia:
• SMS-y z treścią reklamową
• WAP link kierujący do mini-serwisu producenta
• Dedykowany mini-serwis
• Odsłonowa kampania bannerowa w portalu mobilnym sieci Plus


W ramach współpracy z firmą Goodyear – światowym potentatem produkcji opon z segmentu Premium – w sezonie jesiennym zrealizowaliśmy szeroko zakrojoną kampanię pod hasłem "Pora na zimówki". Obejmowała ona kanały mobilne SMS i WAP. Kampanię zainaugurowała wysyłka spersonalizowanych SMS-ów do ponad 80 tysięcy członków grupy docelowej. Wybór tego kanału dystrybucji treści reklamowych był podyktowany specyfiką odbiorców kampanii. Aktywni zawodowo mężczyźni o wyższych dochodach coraz częściej traktują telefon komórkowy jak produkt life style-owy i są zainteresowani docierającym za jego pośrednictwem przekazem.

Reklamowe SMS-y zawierały Call to Action, którego zadaniem była mobilizacja konsumentów do kliknięcia w link WAP i przejście do mini-serwisu stworzonego specjalnie na użytek akcji. Zwięzła wiadomość tekstowa prezentowała korzyści z udziału w konkursie: możliwość wygrania zwrotu wydatków za zakup opon bądź nowoczesnych telefonów o łącznej wartości 25 tysięcy zł. Rejestracja w konkursie odbywała się poprzez wysłanie prostego SMS-a na numer marketingowy. Odbiorca informacji mógł – dzięki kliknięciu w link – dostać się do dedykowanego mini-serwisu, który został zoptymalizowany pod kątem przeglądania w telefonie komórkowym za pomocą internetu mobilnego. W witrynie zostały zamieszczone zasady konkursu, lista zwycięzców oraz informacje produktowe. Ponadto wsparcie akcji stanowiły animowane bannery wyświetlane w mobilnym serwisie sieci Plus.

Wyniki akcji zaskoczyły samych organizatorów. Usytuowały one tę kampanię wśród największych i najbardziej efektywnych akcji mobile marketingu na polskim rynku. W przeciągu 15 dni odnotowano ponad 2,2 milionów odsłon bannerów w serwisie Plusa. Współczynnik kliknięć w bannery przekroczył 3%, a CTR dla wysyłki SMS osiągnął 5,2%.

Pora na zimówki Goodyeara
Upgrade Interactive Marketing


+48 501 404240

eco

Jesteśmy ECO

Korzystamy z innowacyjnych technologii, ale nigdy nie zapominamy o naszej PLANECIE!
Nie używamy papieru, tuszu, drukarek i innych materiałów czy urządzeń, które nie są przyjazne
dla środowiska naturalnego!